Følgere

fredag 23. mars 2012

Skarsveien fra Sør-Heggdal til Holsvatnet

Jeg er utrolig heldig som får mulighet til å være mye ute på jobb.
I dag tok hele skolen turen over Skarsvegen, fra Sør-Heggdal til Holsvatnet.

Skarsvegen er den første offentlige veien som ble bygd i Midsund. Den vart bygd i
1860-70 talet, og mest sannsynlig tatt i bruk til vigslingen av Otrøy Kirke i 1878.

Veien har blitt restaurert og oppgradert, og er i dag en flott tursti med to gapahuker. Her er det benker og grue til koking av kaffe eller til å grille pølser på. Overnatting under nesten åpen himmel er også mulig her.
Ved Holsvatnet står et flott bålhus. Så her er mulighetene store for å kose seg ute i den flotte
naturen vi har her i Midsund.

Dessverre så hadde jeg glemt å sjekke batteriet på kamera før jeg dro, så jeg fikk ikke tatt alle de bildene jeg hadde lyst til.....bildekvaliteten er heller ikke den beste....men skal komme med flere og bedre bilder senere:)




På vei ned mot Holsvatnet:


 På Holsvatnet såg vi desse to skapningene - midt i parringstiden:))
Var ikke så lett å ta bilde da de hoppet rundt slik som dette....imponerende egentlig at de klarer å holde seg fast på denne måten.... ;))


Holsvatnet.....utrolig flott plass. Mye finere enn på dette bilde..
Her kan man bade og kose seg om sommeren.

På turen såg jeg også mange hjertemotiver. Med tomt batteri så fikk jeg ikke tatt bilde...
men alltid like koslig å finne de likevel:)

Ha en fortsatt fin dag!!
Klem Maj Liz

2 kommentarer:

  1. Dette er en kjempefin tur. Veldig bra at veien er opprustet igjen. Mamma snakker så ofte om at hun gikk Skaret når hun skulle fra Rakvågen til Sør-Heggdal.

    SvarSlett
  2. Ja en veldig flott tur!! Det er litt spesielt å tenke på at dette var den første veien her ute.. :)

    SvarSlett

Blir veldig glad for alle kommentarer, gode råd eller tips.
Ha en fin dag!! :)

Totalt antall sidevisninger